جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دانلود واژه نامه دیجیتال مارکتینگ: گامی موثر برای یادگیری اصطلاحات بازاریابی دیجیتال

Glossary of digital marketing
واژه نامه کامل دیجیتال مارکتینگ
170 دقیقه برای مطالعه

واژه نامه تخصصی دیجیتال مارکتینگ

دانلود واژه نامه دیجیتال مارکتینگ: گامی موثر برای یادگیری اصطلاحات بازاریابی دیجیتال

هم اکنون، با دانلود واژه نامه دیجیتال مارکتینگ، به دانش و فهم عمیقی از ترمینولوژی‌های مارکتینگ دیجیتال دست پیدا کنید.

در عصر دیجیتال، برای موفقیت در بازاریابی، باید با واژه‌های کلیدی و مفاهیم مورد استفاده در این حوزه کاملا آشنا شوید. واژه نامه دیجیتال مارکتینگ ما، همان راهنمای کاملی است که به شما کمک می‌کند تا با مفاهیم پیچیده روزمره در بازاریابی دیجیتال، به راحتی مواجه شوید.

این واژه نامه، منبعی جامع و کاملا به روز است که شامل توضیحات کاملی از ترم‌ها و عبارات مرتبط با SEO، SEM، SMM، PPC، Content Marketing و بسیاری دیگر می‌باشد.

چه شما کارشناس بازاریابی با تجربه‌ای هستید یا فقط در حال شروع، این منبع ضروری برای هر کسی است که می‌خواهد در بازاریابی دیجیتال به خوبی عمل کند

دانلود رایگان واژه نامه دیجیتال مارکتینگ از اینجا و بهترین استراتژی‌های بازاریابی را با استفاده از این منبع غنی و کامل توسعه دهید.

از واژه نامه دیجیتال مارکتینگ ما برای تقویت دانش خود استفاده کنید و در بازاریابی دیجیتال پیشرو شوید. رقابت را به پیشی گرفته و موفقیت را در دنیای دیجیتال تجربه کنید.
مزایا دانلود واژه‌نامه

با دانلود واژه‌نامه دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

درک بهتر مفاهیم و فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ
اجرای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ موفق‌تر
افزایش دانش و مهارت‌های خود در حوزه دیجیتال مارکتینگ
ارتباط بهتر با سایر متخصصان دیجیتال مارکتینگ
دانلود واژه‌نامه دیجیتال مارکتینگ امروز و شروع یادگیری!

دنیای دیجیتال مارکتینگ دنیای پیچیده‌ای است و با ظهور فناوری‌های جدید، دائماً در حال تغییر است. اگر در این حوزه تازه‌کار هستید، یا می‌خواهید دانش خود را به‌روز کنید، دانلود واژه‌نامه دیجیتال مارکتینگ یک راه عالی برای شروع است.

این واژه‌نامه شامل بیش از 1000 اصطلاح رایج در دیجیتال مارکتینگ است که به‌صورت الفبایی و همراه با تعریف، مثال و نکات تکمیلی ارائه شده‌اند. با استفاده از این واژه‌نامه، می‌توانید درک بهتری از مفاهیم و فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید و در اجرای کمپین‌های خود موفق‌تر باشید.

برای یادگیری مفاهیم و اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌های مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی، سئو، طراحی سایت و شبکه‌های اجتماعی شما نیاز به این واژه نامه‌ی ارزشمند دارید

لینک دانلود فقط برای اعضا قابل نمایش می‌باشد

برای دانلود رایگان در سایت ثبت نام نمائید

برای دانلود رایگان واژه نامه تخصصی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی روی لینک زیر کلیک کنید

واژه نامه‌ی دیجیتال مارکتینگ آنلاین

301 REDIRECT

دستور انتقال یک صفحه اینترنت به صفحه ی دیگر

302 REDIRECT

دستور انتقال یک صفحه اینترنت به صفحه ی دیگر به طور موقت

404 ERROR

خطا برای پیداا نشدن یک صفحه 

A/B TEST

آزمون مقایسه دو روش بازاریابی اینترنتی

ABANDONMENT RATE

نرخ ترک صفحه یا نرخ ترک سبد خرید 

ABOVE THE FOLD

پیشانی صفحه  یا همان فضای قابل مشاهده بدون نیاز به اسکرول

ADNETWORK

شبکه های تبلیغاتی

AD SPACE

فضای تبلیغات یک وب سایت

AD SENSE

پلتفرم شرکت گوگل برای ناشران تبلیغ های متنی و تصویری  ویدیویی

AD WORDS

پلتفرم شرکت گوگل که اجازه تبلیغ در سایر جستوجوگر های همکار گوگل را می دهد

AFFLIATE

شخصی که محصولات ما را می فروشد و پورسانت می گیرد

AFFLITE MARKETING

بازاریابی اشتراکی یا همکاری در فروش

AGILE

تقسیم پروژه به چند بخش کوچک، اصطلاحا مدیریت چابک

AGILE MARKETING

تقسیم فعالیت های بازاریابی به بخش های کوچک ،بازاریابی چابک

ALEXA

سیستم رتبه بندی سایت ها از نظر تعداد بازدید کننده ها

ALGORITHM

روش کار و قوانین مربوط به موتورهای جست وجو و شبکه های اجتماعی

 ALGORITHM UPDATE

آپدیت های گوگل و شبکه های اجتماعی

ALT TEXT

توضیح جایگزین،مثلا یک توضیح برای مفهوم یک عکس

ANALYTICS

فرآیند جمع آوری وبررسی داده ها درباره ترافیک یک رسانه

ANCHOR TEXT

متن لینک شده

API

رابط برنامه نویسی نرم افزار،رابط بین نرم افزار های مختلف 

APP

برنامه

AUTHOR

نویسنده

AUTHORITY SITE

اعتبار یک وب سایت برای مخاطب یا موتور های جست وجو

 AUTORESPONDER

سرویس پاسخ خودکار،توسط ایمیل یا پیامک

AVATAR

تصویر گرافیکی به عنوان عکس پروفایل در رسانه های مختلف

B2B

کسب و کارهایی که مشتریانشان کسب و کار های دیگر هستند، مثل طراحی سایت

B2C

کسب و کارهایی که مشتریانشان  مصرف کننده های نهایی محصول هستند هستند

BACK-END

بخش مدیرتی سایت  یا برنامه که توسط کاربران دیده نمیشود

BACKLINK

لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت ما داده می شود

BANNER AD

بنر های تبلیغاتی در سایت به صورت عکس یا انیمیشن

BELOW THE FOLD

قسمت پایین صفحه که با اسکرول کردن قابل مشاهده است

BING

موتور جست وجوی مایکروسافت

BLACK HAT SEO

فریب یا دور زدن موتور های جست و جو با هدف افزایش رتبه سایت

BLOG

مخفف وبلاگ

BLOGING

کسی که یک وبلاگ می نویسد

BLOGROLL

لیستی از وبلاگ ها که نویسنده یک وبلاگ دنبال می کند

BOOKMARK

اضافه کردن یک صفحه در لیست مورد علاقه در مرورگر

BOT

برنامه های اتوماتیک که با هدف های مختلف به وب سایت ها سر می زنند

BOUNCERATE

به درصد خروج افراد از سایت بدون هیچ گونه تعاملی ،نرخ پرش

BRAND

اسم و رسم یک کسب وکار

BRAND AWARENESS

میزان شناخته شدن یک برند 

BRAND IMAGE

مجموعه تصورات یا براشت ها از کل موجودیت برند در ذهن مشتریان

BRAND SLOGAN

شعار برند ،یک جمله یا عبارت ساده

BRANDING

مجموعه کارهایی که برای شناخته شدن یک برند انجام میشود

BREADCRUMBS

نشانه گذاری مسیر برای بازگشت به صفحات قبل

BROKEN LINK

لینک هایی که به صفحات حذف شده داده شده اند

BROWSER

نرم افزاری که برای مشاهده صفحات وب به کار می رود مثل گوگل کروم

BUYER PERSONA

شخصیت های فرضی با  ویزگی های شخصیتی بر اساس مشتری های ایده آل

BUYER`S JORUNEY

سفر مشتری،از اولین برخورد تا زمانی که خرید انجام می دهد یا حتی پس از آن

CAC

هزینه جذب مشتری

CACHE

فایل هاییی که به صورت موقت در کامپیوتر ما  برای افزایش سرعت  بارگزاری ذخیره میشوند 

CAMPAIGN

مجموعه کار هایی که برای یک هدف مشخص انجام می شود،مثل کمپین های تبلیغاتی

CANONICAL TAG

کدی که گوگل بااستفاده از آن متوجه میشود محتوای یک آدرس اینترنتی تکراری از صفحه دیگر  است 

CAPTHA

ابزاری برای جلوگیری از محتوای بی ارزش،سوالاتی که حل آنها برای ربات ها مشکل است

CASE SENSITIVE

سیستمی که به بزرگ یا کوچک بودن حروف حساس باشد

CDN

شبکه توزیع محتوا

CHURN RATE

به درصد مشتری هایی که رابطه خود را با کسب و کار ما قطع می کنندیا نرخ ریزش

CITATION

اگر در صفحه ای دیگر نامی از ما برده شود (به جز لینکها)یک citationاتفاق افتاده است

CLICKBAIT

تله کلیک به لینکی  که با هدف ترغیب کاربر برای کلیک کردن ایجادشده باشد گفته می شود

CLICKSTRAM

فعالیت کاربر براساس ترتیب لینک هایی که کلیک می کند،جریان کلیک

CLOAKING 

 آنچه به موتور های نمایش مید هدمتفاوت باآنچه به کاربر نشان میدهد است(فریب موتور های جست وجو) 

CLV

ارزش طول عمر مشتری از زمانی که با برند آشنا شده است تا زمانی که رابطه خود را قطع کرده است

CMS

سیستم مدیریت محتوا

CODE

زبان های کامپیوتری برای ساخت وب سایت ،برنامه و…

CONTACT FORM

فرم هایی که کاربران تکمیل می کنند

CONTACT

محتوا

CONVERSION

اگر کاربری عملیاتی خاص را سه بار در هفته در سایت انجام دهد اصطلاحا convertمیشود

CONVERSION RATE

درصد کاربرانی که عمل مد نظر ما را انجام داده اند،نرخ تبدیل 

COOKIE

فایل هایی که توسط مرورگرو به درخواست وب سایتها روی کامپیوتر کاربر ذخیره میشود 

COPYWRITING

نوشتن متن تبلیغاتی یا همان متن فروش

CPA

هزینه به ازای هر فعالیت

CPC

به هزینه ای که به ازای هر کلیک روی تبلیغ پرداخت می شود

CPI

شیوه ی پرداخت به ازای هر نصب

CPL

هزینه به ازای هر سرنخ

CPM

هزینه به ازای هر هزار بازدید

CRAWLER

خزنده ،نرم افزار هایی که کار آنها خزیدن در اینترنت و جمع آوری اطلاعات است

CRM

مدیریت ارتباط با مشتری

CRO

بهینه سازی نرخ تبدیل

CSS

زبان کد نویسی ساده برای ظاهر سایت

CTA (CALL TO ACTION)

فراخوان عمل،بخشی از محتوا که کاربران را به انجام عملی خاص تشویق میکند

CTR

نرخ کلیک

DASHBORD

به صفحه اصلی ابزارهای آنلاین اشاره دارد

DEEP LINK

لینکی که به صفحات داخلی یک وب سایت داده می شود

DDOS

تکذیب توزیع شده سرویس،بالا رفتن ترافیک سایت توسط ربات های وب که باعث از کار افتادن سایت می شود

DIRECT TRAFFIC

ترافیک مستقیم شامل افرادی که آدرس شما را در مرورگر وارد کرده اند یا روی سایت شما کلیک کرده اند

DIRECTORY

سایتی است که سایت های دیگر را بر اساس موضوع لیست می کند

DISAVOW

عملی که گوگل  به درخواست ما برای لینک های هرز انجام می دهد،در راستای سئو کردن سایت

DISPLAY NETWORK

یک سرویس تبلیغاتی که بنر ها و ویدیو ها را در سایت های دیگر نمایش می دهد

DNS

سرویس نام دامنه،نام دامنه را به آدرس ip تبدیل می کند

DOFOLLOW LINK

لینک هایی که موتورهای جستجو آنها را دنبال کرده و به صفحه مقصد اعتبار می بخشند

DOMIN

آدرس اینترنتی یک وب سایت

DOWNSELL

روشی است که اگر مشتری یکی از پیشنهادهای شما را رد کند پیشنهاد محصولی دیگر را می دهید

DUPLICATE CONTENT

محتوای تکراری یک وب سایت

ECOMMERCE

تجارت الکترونیک

EMAIL AUTOMATION

سیستم خودکار بازاریابی توسط ایمیل

EMAIL CLIENT

نرم افزار ایمیل،مثل جیمیل و یاهو

EMAIL LIST

لیستی از ایمیل مشتریان

EMAIL MARKETING

استفاده از ایمیل با هدف بازاریابی

EMAIL SEERVICE PROVIDER

به شرکتی گفته میشود که خدمات ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل انبوه ارائه می دهد

EMAIL TRAFFIC

بازدیدکنندگانی که از طریق ایمیل ارسالی شما وارد سایت می شوند

EMBED

جاسازی کردن محتوای سایت دیگر در صفحات خود

EMOJI

شکلک هایی در دنیای اینترنت برای بیان احساسات

ENGAGEMENT

درگیر کردن مخاطب و ایجاد یک واکنش در او

ENGAGEMENT RATE

نرخ درگیری،شاخصی برای سنجیدن میزان تعامل کاربران

EVERGREEN CONTENT

محتوایی که موضوع آن همواره برای مخاطب ارزش دارد

EXTERNAL LINK

لینکی که کاربر را از سایت خارج و به صفحه ای از سایت دیگر هدایت می کند 

FAQ

سوالات متداول

FEATURED SNIPPET

تکه ای خلاصه شده از محتوای یک وب سایت که گوگل در صفحه نتایج جستجو نمایش می دهد

FEED

خوراکی از اطلاعات که به طور اتوماتیک دریافت و در سایت نمایش داده می شوند

FLASH MOB

ویدیوهایی برای بازاریابی ویروسی

FORUM

انجمن،یک مکان آنلاین برای بحث و تبادل نظر

FREQUENCY

تعداد نمایش یک تبلیغ به یک کاربر مشخص در یک بازه زمانی

FREQUENCY CAPPING

اعمال کردن محدودیت روی فرکانس

FTP

پروتکل انتقال فایل

FUNNEL

قیف ،مسیری که کاربربرای تبدیل شدن به مشتری طی می کند

GEO-TARGETING

هدفگیری کاربرانبر اساس موقعیت مکانی

GIF

یک فرمت تصویری برای ساخت تصاویر متحرک

GOOGLE

گوگل

GOOGLE ADS

سرویس تبلیغات آنلاین شرکت گوگل

GOOGLE ALGORITHM

مجموعه قوانینی که گوگل برای شناسایی جست و جو ها از لحاظ کیفیت اعمال می کند

GOOGLE ANALYTICS

ابزاری از گوگل که اطلاعاتی از قبیل نرخ تبدیل ،نرخ پرش و…را بررسی میکند

GOOGLE BOT

خزنده یا ربات گوگل که سایت ها را بررسی و اطلاعات را در بانک گوگل ذخیره می کند

GOOGLE DANCE

جابه جایی مدام رتبه یک سایت در گوگل

GOOGLE HUMMINGBIRD

الگوریتم مرغ مگس خوار ،گوگل نه فقط برحسب کلمات کلیدی بلکه  واژه های هم معنی هم برای درک موضوع در نظر میگیرد

GOOGLE MAPS

سرویس نقشه گوگل

GOOGLE MY BUSINESS

ابزاری برای معرفی کسب وکار به گوگل

GOOGLE PANDA

الگوریتمی برای جلوگیری از نمایش صفحات با محتوای بی ارزش

GOOGLE PENALTY

جریمه گوگل برای وب سایت های متخلف

GOOGLE PENGUIN

مبارزه با لینک سازی هرز

GOOGLE PIGEON

الگوریتم کبوتر گوگل برای نمایش نتایج محلی

GOOGLE SEARCH CONSOLE

برای بررسی وضعیت وب سایت در موتور جستوی گوگل می باشد 

GOOGLE+

شبکه اجتماعی گوگل

GUEST POST

پست مهمان،همراه باشانس گرفتن بک لینک از یک وب سایت 

GOOGLE TRENDS

ابزاری برای سنجیدن محبوبیت هر موضوعی در گوگل

HANGOUT

ابزار تماس ویدیویی گوگلپ

HASHTAG

راه حل شبکه های اجتماعی برای دسته بندی پست های کاربران با علامت هشتک#

HEADER

منوی یک سایت یا بخش باللایی کد های صفحه

HEADER CODE

کد هایی که قرار است در تمام صفحات فراخوانی شوند

HEADING TAG

تگ های تیتر

HERO IMAGE

تصویری بنری یا حتی ویدیویی که بخش بزرگی از صفحه سایت را پر می کند

HIT

تعداد بازدید سایت

HOMEPAGE

صفحه اصلی

HTML

یک زبان نشانه گذاری برای ساخت وب سایت

HTTP

پروتکل استاندارد شبکه

HTTPS

پروتکل استاندارد شبکه با لایه ای از کدنویسی برای محافظت از اطلاعات

HYPERLINK

یک بخش از محتوا را به بخش دیگری در اینترنت وصل میکند

IFRAME

کادری در یک صفحه اینترنتی که درون آن یک صفحه دیگر به نمایش در می آید

IMPRESSIONS

تعداد دیده شدن تبلیغ یا هر محتوایی توسط مخاطب

IN-APP ADS

تبلیغات درون برنامه ای

IN-APP PURCHASE

انجام خرید درون یک اپلیکیشن

INBOUND LINK

همان بک لینک است لینکی که از صفه دیگر به صفحه شما داده میشود

INBOUND MARKETING

بازاریابی ربایشی

INCENTIVE

جایزه ،کد تخفیف

INCENTIVE TRAFFIC

ترافیک بر اثر تشویق ،ترافیک انگیزشی

INDEX

فرآیند خواندن محتوای سایت و ذخیره کردن اطلاعات مورد نیاز توسط ربات های موتور های جست وجو

INFLUENCER

فرد تاثیر گذار مثل سلبریتی ها

INFOGRAPHIC

عکس نوشته های گرافیکی

INSTALLATION RATE

نرخ نصب اپلیکیشن

INTERNAL LINK

لینکی به صفحه دیگر سایت،لینک داخلی

IP ADDRESS

هر کامپیوتر یک آدرس ipدارد که آن را در شبکه قابل دسترسی میکند،یک سری عدد منحصر به فرد است

ISP

ارائه دهنده سرویس اینترنت

JAVA

زبان برنامه نویسی برای طراحی نرم افزار

JAVASCRIPT

زبان برنامه نویسی که اجازه فعالیت های تعاملی در یک وب سایت را فراهم می کند

KEY PHRASE

عبارت کلیدی

KEYWORD

کلمات کلیدی

KEYWORD DENSITY

چگالی کلمات کلیدی، درصد استفاده از آنها نسبت به کل محتوا

KEYWORD RESEARCH

تحقیق درباره کلمات کلیدی ،پیدا کردن آنها به همراه تعداد جست و جوی هر یک

KEYWORD STUFFING

استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی به منظور فریب موتور جستجو

KPI

شاخص کلیدی عملکرد،بررسی عملکرد

LANDING PAGE

صفحه فرود،اولین صفحه سایت یایک صفحه برای خدمت یا محصول خاص

LEAD

سرنخ، کسانی که شماره تلفن یا ایمیل را در اختیار شما می گذارند

LEAD MAGNET

آهنربلی سرنخ،محتوایی که در ازای آن اطلاعات تماس را می گیریم

LEAD NURTURING

پرورش سرنخ یا آماده کردن مخاطب برای خرید

LINK

مانند یک زنجبر مطالب صفحات مختلف را به هم وصل می کند

LINK BAIT

صفحه ای با محتوای منحصر به فرد که هدفش تشویق کاربران به اشتراک گذاشتن آن صفحه است

LINK  BUILDING

لینک سازی،مجموعه فعالیت هایی برای گرفتن لینک های معتبر

LONG-TALL KEYWORD

عبارت هایی که از 4 کلمه یا بیشترتشکیل شده باشند

LSI

کلمه هایی که با کلمه کلیدی ارتباط معنایی دارند

LTV

مقدار سود در طول مدت عمر یک مشتری

MARKETING AUTOMATION

 فرآیند خودکار سازی فرآیند بازاریابی

MARKET SEGMENTATION

دسته بندی مشتری های برند در گروه های مختلف

MENTION

اشاره مستقیم به نام یک کاربر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی

META DESCRIPTION

توضیحاتی که در قسمتی از کد ما برای موتور های جستجو مینویسیم

MEME

یک عکس خنده دار به همراه یک کپشن بامزه

META ROBOTS

توضیحی برای موتورهای جستجو که با یک صفحه چگونه رفتار کنند

MRR

میزان درآمد مداوم ماهیانه

META TAG

متن هایی که محتوای یک صفحه از سایت را توصیف می کنند

NAVIGATION

حرکت و جابه جایی در قسمت های مختلف یک وب سایت

NOFOLLOW LINK

لینکی که هیچ اعتباری را به سایت مقصد منتقل نمیکند

NOINDEX

یک تگhtml است که به متور های جستجو اعلام میکند صفحه مورد نظر را نمایش ندهند

OFF-PAGE OPTIMIZATION

سئوی خارجی،اقداماتی که بیرون از سایت برایبهتر کردن جایگاه سایت انجام می شوند

ON-PAGE OPTIMIZATION

سئوی داخلی،بهینه سازی صفحات داخلی سایت

OPT-IN FORM

یک نوع فرم آنلاین

OPT-IN  RATE

نسبت تعداد کاربران عضو شده در خبر نامه ایمیلی بر تعداد کل بازدید کنندگان

ONLINE SURVEY

ابزار نظر سنجی آنلاین

ONLINE VALUE PROPOSITION

ارزش های ایجاد شده برای مشتریان

ORGANIC LINK

بک لینکی که به صورت خود جوش به سایت ما می دهند

ORGANIC TRAFFIC

بازدید کنندگانی که از طریق نتایج طبیعی موتور های جست وجو به وب سایت ما آمده اند

OUTBOUND LINK

به لینک های خارجی که از سایت ما به سایت های دیگر داده می شود

PAGEVIEW

برای نشان دادن تعداد دفعات بازدید از یک صفحه استفاده می شود

PERMALINK

آدرس اینترنتی ثابت،لینک دائمی 

PLUGIN

امکان اجرای نرم افزار را در نرم افزار دیگر می دهد،اضافه کردن قابلیت های جدید به یک برنامه

POP-UP

پنجره کوچکی که معمولا بعد از ورود به سایت نمایان می شود

PPA

یک مدل قیمت  گذاری ،پرداخت در قبال عمل

PPC

مدل قیمت گذاری پرداخت به ازای کلیک

QUALIFIED LEDA

سرنخ ها،کسانی که اطلاعات تماس خود را در اختیار ما قرار داده اند

QUALITY SCORE

 امتیاز دهی گوگل به سایت که اگر امتیاز بالا باشد تبلیغات ما را با قیمت کمتر و در جایگاه بهتر نمایش می دهد

QUERY

کلمه یا عبارتی که کاربر جستجو میکند

PANKING

ترتیب قرارگرفتن سایت هادر لیست نتایج  یا  رتبه بندی سایت ها در الکسا

PANKBRAIN

یکی از الگوریتم های گوگل که بر مبنای یادگیری ماشین کار می کند

REACH

دست یافتن ،مثلا تعداد کاربرانی که یک تبلیغ را مشاهده کرده اند

REDIRECT

انتقل کاربر از یک صفحه به صفحه دیگر

REFERRAL

ارجاع،مثلا یک مشتری که مشتریان دیگری را با خودش می آوردreferralحساب می شود

REFERRAL TRAFFIC

ترافیک ارجاعی،کاربرانی که لینک ما را در صفحات دیگر دیده اند و وارد شده اند

REGISTRATION

فرآیند ثبت نام

REPORTAGE ADS

تلاشی سازمان یافته برای تتقویت مزایای استفاده از  یک محصول در ذهن مخاطب

RESPONSIVE WEB DESIGN

واکنش گرا بودن صفحه یعنی اگر در موبایل یا تبلت باز شود ظاهر صفحه به هم نریزد

RETARGETING

هدف گیری مجدد،اطلاعات خود را از طریق دیگری به کاربران نمایش دهیم مثلا پیامک به جای ایمیل

RICH SNIPPET

عبارتی برای توصیف اطلاعات و داده های نشانه گذاری شده

ROL

نرخ پول به دست آمده نسبت به پول سرمایه گذاری شده است

SAAS

نرم افزار به عنوان سرویس

SEARCH ENGINE 

موتور جستوجو

SEM

بازار یابی برای موتورهای جست و جو

SEO

بهینه سازی برای موتور های جست و جو

SERP

صفحه ای که نتایج جستوجو را در آن میبینیم

SESSION

مدت زمانی که که کاربر به صورت فعال با وب سایت درارتباط است

SHADOWBAN

زمانی  رخ می دهد که از ربات های اینستاگرامی استفاده شود و اینستاگرام متوجه قضیه شود

SHOP BUILDER

فروشگاه ساز

SITE BUILDER

سایت ساز

SITEMAP

نقشه فایل

SMB

به شرکت هایی گفته می شود که 10الی 500کارمند دارند

SMM

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

SMS MARKETING

بازاریابی پیامکی

SMS PANEL

یک نرم افزار آنلاین که به کمک آن می توان برای مخاطبان پیام کوتاه ارسال کرد

SOCIAL MEDIA

شبکه های اجتماعی

SOCIAL MEDIA MARKETING

بازاریابی شبکه های اجتماعی

SOCIAL PROOF

مدرک اجتماعی،تاثیر نظرات بر خرید دیگران

SOCIAL TRAFFIC

ترافیک سایت از طریق شبکه های اجتماعی

SPIDER

خزنده یا ربات

SPONSORED LINK

لینک هایی که در ازای قرار دادن آنها در سایت پول دریافت می شود 

SSL

نوعی تکنولوژی رمز گذاری که یک ارتباط امن بین سرور و بازدیدکننده ایجاد می کند

SWOT

آنالیز سوات کمک می کند تا نقاط ضعف و قوت را بدانیم فرست های پیش رو را بشناسیم و تهدید ها را مدیریت کنیم

TARGET AUDIENCE

مخاطبان هدف

TARGET MARKET

بازار هدف

TARGET MARKETING

بازاریابی هدفمند

TESTIMONIAL

توصیه نامه

TIMESTAMP

به تاریخ و زمان یک رویدادخاص اشاره دارد

TITLE TAG

نوشته ای که روی تب مرور گر مشاهده میکنید ،تک عنوان

TRAFFIC

تعداد بازدید هاییی که از یک سایت صورت گرفته

UGC

محتوای تولید شده توسط کاربر

UGC LINK

تعریف ویژگی های دیدی برای لینک ها توسط گوگل

UI

واسط کاربری

UNIQUE VISITOR

بازدید کننده منحصر به فرد 

UNSUBSCRIBE

لغو اشتراک در سامانه های پیامکی

UNSUBSCRIBE RAT

نرخ لغو اشتراک

UPSELL

یک استراتژی فروش که مشتری را متقاعد میکند کالایی با قیمت بالا تر را بخرد،بیش فروش

URL

آدرس لینکی که کاربران را به یک صفحه مشخص در  فضای مجازی هدایت می کند

USER

 هر شخصی که از یک کامپیوتر یا هر سرویس شبکه ای استفاده می کند

USER GENERATED CONTENT

محتوای تولید شده توسط کاربران

USP

به فاکتورهایی گفته می شود که باعث ایجاد تمایز بین برند شما با سای برند ها می شود

USER STORY

،یک توضیح ساده از زبان کاربر

UX

تجربه ی کاربری

VISIT

به هر عملی که کاربران پس از ورود به سایت تا هنگام خروجاز آن انجام میدهد

VISITOR

کسی که از سایت بازدید می کند

VIRAL MARKETING

بازاریابی ویروسی

VOIP

سیستم هایی که اجازه برقراری تماس های صوتی و ویدیویی را از طریق کامپیوتر یا اینترنت گوشی ممکن می کنند

WEB 2

دومین جهش دنیای اینترنت

WEB HOSTING

سرویس های میزبانی وب

WEBINAR

یک ارائه ،سخنرانی،کار گاه یا سمینار مبتنی بروب

WEBMASTER

مدیر یا مسئول یک وب سایت

WEBSITE

یک یا چند صفحه مرتبط با هم که حاوی محتواهای متنی ،تصویری و ویدیویی هستند

WHITE HAT SEO

سئو ی کلاه سفیدباعث ترفیع رتبه سایت میشود،تکنیک هایی که بر اساس قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجوهستند

WHOIS

یک سرویس اینترنتی که نشان میدهد یک دامنه خاص به نام چه کسی ثبت شده است

WIKI

صفحاتی که توسط کاربران قابل ویرایش باشد

WIREFRAME

طرحی که هدف آن مشخص کردن شمای کلی از یک وب سایت است

WOMM

بازاریابی دهان به دهان،ایجاد انگیزه در مخاطبان برای صحبت درباره یک برند

WORDPRESS

یک سیستم مدیریت محتوای متن باز برای وبلاگ نویسی و ساخت وب سایت

WOOCOMMERCE

یک افزونه وردپرس که امکان ایجاد فروشگاه  توسط این سیستم را می دهد

XML

زبان نشانه گذاری گسترش پذیر

XML SITE MAP

نقشه سایت

YAHOO!

زمانی یاهو بزرگترین موتور جستجو و محبوب ترین سرویس چت آنلاین بود ولی امروزه محبوبیت گذشته را ندارد

YELP

یک شبکه اجتماعی مخصوص معرفی و نظر دادن در رابطه با کسب و کارها

YOUTUBE

سرویس یوتیوب

 

2 پاسخ به “دانلود واژه نامه دیجیتال مارکتینگ: گامی موثر برای یادگیری اصطلاحات بازاریابی دیجیتال”

  1. سیمین همایونی گفت:

    ممنون از محبتتون

  2. شیما گفت:

    ممنون از سایت حرفه ای و خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید