جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

10 قانون بازاریابی در رسانه های اجتماعی

10 قانون بازاریابی در رسانه های اجتماعی

  افزایش قدرت محتوا و بازاریابی در رسانههای اجتماعی میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان و مشتریان خود را به شدت افزایش دهید. اما شروع کار بدون تجربه یا بینش قبلی چالشبرانگیز است.

  شناخت اصول بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار حیاتی است. استفاده از این 10 قانون به شما کمک می کند که حداکثر کردن کیفیت تا افزایش داده های ورودی آنلاین، مبنایی برای تقویت مشتریان، برند و مهم تر از همه نتیجه نهایی تان ایجاد کنید.

  1. به مخطبین خود گوش بدهید

 موفقیت در رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا احتیاج به گوش دادن بیشتر و حرف زدن کمتر نیاز دارد. در جمع مخاطبین هدف خود قرار بگیرید، نیاز های آن ها را بشناسید، مباحث مورد علاقه آن ها را انشار دهید و در نهایت محصولات، خدمات و مطالب خود را با سلیقه مخاطبینتان انتشار دهید و به آن ها نشان دهید که آن ها برای شما مهم ترین هستند.

  • در حوزه خود متخصص باشید

  بهتر است کاری تخصصی انجام دهید تا اینکه آچار فرانسه باشید. یک رسانه اجتماعی متمرکز و یک استراتژی بازاریابی محتوای بسیار متمرکز که هدفش ایجاد برندی قوی است در مقایسه با استراتژی گسترده ای که سعی می کند برای همه مردم همه چیز باشد شانس بهتری برای موفقیت دارد.

  • با کیفیت عمل کنید

  قطعا کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد. بهتر است 1000 مخاطب آنلاین داشت باشید که مطالب شما را می خوانند و به اشتراک می گذارند و با مخاطبان خود درباره شان بحث کنند، تا اینکه 10،000 مخاطب داشته باشید که پس از ارتباط اول با شما ناپید شوند.

  • صبور باشید

  موفقیت در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا در یک شب اتفاق نمی افتد. ممکن است هم این شانس را داشه باشید اما احتمال موفقیت شما در مدت طولانی بیشتر است. پس صبور باشید، به تولید محتوای خود ادامه دهید، به مشتریان فعلی خود اهمیت دهید، سعی در یافت مشتری جدید در شبکه های اجتماعی داشه باشید ئ همزمان کیفیت محصولات و مطالب خود را از دست ندهید.

  • قانون اثر مرکب

  اگر مطالبی جذاب و با کیفیت منتشر کنید و تلاش کنید تا مخاطبان آنلاین خود را به پیروانی خوب تبدیل کنید، آن ها نیز این مطالب را با مخاطبان خود در توئیتر، فیس بوک، لینکدین، وبلاگ های شخصی و… به اشتراک میگذارند.

  به اشتراک گذاری مطالب شما و بحث درباره آن ها مدخل های داده جدیدی را در موتور جستجو مانند گوگل باز می کند و باعص می شود افراد این مطالب را با جستجوی واژگان کلیذی پیدا کنند. آن مدخل های داده می توانند به صد ها یا هزاران روش بالقوه دیگر برای پیدا کردن شما در فضای آنلاین منجر شوند.

  • قانون اثر گذاری

  زمانی را به اثرگذاران آنلاین در بازار خود اختصاص دهید که مخاطبان خوبی دارند و شاید به محصولات، خدمات و کسب و کار شما هم علاقمند باشند. با این افراد تماس برقرار کرده و رابطه ایجاد کنید.

  اگر شما را به عنوان منبعی مسلط و جذاب از اطلاعات مفید بشناسند و در مرکز توجه آن ها قرار گیرید، شاید مطالب شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند که این کار می تواند شما و کسب و کارتان را به جمع عظیمی از مخاطبان معرفی کند.

  • تبلیغ مستقیم ممنوع!

  اگر فقط در شبکه های اجتماعی خود به تبلیغ مستقیم حرف های خود بگذرانید این عادی می شود و مردم دیگر به حرف های شما گوش نخواهند کرد، باید به این مکالمات ارزش اضافه کنید. بیشتر تمرکز خود را تولید مطالب جالب و ایجاد ارتباط با اثر گذاران آنلاین داشته باشید. این افراد در طول زمان به کاتالیزور های قدرتمندی برای بازاریابی دهان به دهان کسب و کار شما تبدیل می شوند.

  • سپاس گذار از مشتری های خود باشید.

  قطعا کسی را که با شما تماس گرفته است را فراموش نخواهید کرد. پس از او در فضای آنلاین هم تشکر کنید. این کار باعث می شود آن کاربر نسبت به شما وفادار شود و کاربران دیگر که این پیام را میبینند برای مشکلات به جای ترک شما اقدام به کمک گرفتن از شما شوند و دلشان نسبت به شما گرم باشد. یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در بازاریابی اجتماعی ایجاد ارتباط است پس همیشه از کسانی که با شما در ارتباظ هسند سپاس گذاری کنید.

  • در دسترس مخاطبین خود باشید.

  وقتی مطلب خود را منتشر می کنید ناپدید نشوید! همیشه در دسترس مخاطبان باید. به این معنا که مدام مطالبی را منتشر کنید، در بحث ها شرکت کنید، از تشکر ها تشکر کنید، به نظرات منفی سریعا پاسخ دهید و در میان مخاطبین خود باشید. شاید همراهان آنلاین شما بی ثبات باشند و اگر مدت کوتاهی ناپدید شوید ناپدید شوند.

  1. عمل متقابل داشته باشید.

  نمی توانید انتظار داشته باشید که مطالب شما را به اشتراک بگذارند، درباره آن ها بحث کنند و  درباره شما صحبت داشته باشند مگر اینکه شما هم همین کار را انجام دهید. بخشی از زمانی که صرف شبکه های اجتماعی می کنید را صرف اشتراک گذاری نظرات مخاطبان و پاسخ دادن به آن ها باشید.

دیدگاهتان را بنویسید