جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مشتریان به ۱۰ دلیل ما را ترک می‌کنند

مشتریان به ۱۰ دلیل ما را ترک می‌کنند

تا حالا فکر کرده‌اید چه دلایلی باعث می‌شود مشتریان بروند؟                                                      

گاهی رفتن حتی یک مشتری اثری بسیار مخرب بر کسب و کار دارد. اهمیتی ندارد هر مشتری چه اندازه سودرسان است، به نفع شماست که تعداد مشتریان‌تان بالا باشد و البته دائمی باشند. ۱۰دلیل رفتن مشتریان موارد زیر هستند و البته چند روش مناسب برای جلوگیری از این امر:

۱. بودجه

گاهی مسائل مالی برای کسب و کار مشکل‌ساز می‌شود و حل این مشکلات،‌ آسان نیست. بهترین راه‌حل، پرداخت توسط مشتری در ازای خدمات محدودتر است. این‌کار سودی ندارد ولی دستکم باعث حفظ مشتری می‌شود.

۲. ارزش

بهترین راه برای جذب و حفظ مشتری، ارائه ارزش به مشتری است. باید به مشتری این اطمینان‌خاطر را بدهید که در محصولات و خدمات شما ارزش عینی یا بازگشت سرمایه‌اش را ببیند. در این‌صورت، مشتری حس مثبت نسبت به کسب و کار شما خواهد داشت.

۳. اعتماد

یکی از مهمترین عوامل در جذب و حفظ مشتریان، اعتماد است. همیشه و از لحظه ایجاد ارتباط با مشتری، روراست باشید تا مشتری ارزش کارتان را زیر سوال نبرد.

۴. سیاست

سیاست‌های داخلی می‌توانند مشکل‌آفرین باشند. تلاش کنید با سطوح مختلف شرکت مشتری، ارتباط برقرار کنید.

۵. بی‌علاقگی

واکنش‌های احساسی مثبت و منفی، تاثیر زیادی در وفاداری یا سرخوردگی مشتریان از محصولات و خدمات شما دارد. با احساسات مثبت و سورپررایزهای کوچک می‌توانید صمیمیت شخصی ایجاد نمایید.

۶. پرسنل

گاهی پیش می‌آید مشتری با شخص خاصی در تیم ارتباط بیشتری داشته باشد و جابجایی و نبود آن شخص باعث رفتن مشتری گردد. می‌توان جابجایی‌ها را کمتر کرد یا به کارمندان هماهنگی را آموزش داد.

۷. شکست

موفق نشدن در یک پروژه بزرگ و مهم و احتمال به وجود آمدن خسارت، می‌تواند موجب شود مشتری شما را ترک کند. بنابراین با پذیرفتن اشتباه خود این احتمال را به حداقل برسانید.

۸. غفلت

اگر می‌خواهید در خاطر مشتریان بمانید، با توجه دائم و کافی این احساس را به آنها بدهید که به کسب و کارشان احترام می‌گذارید. در زمینه ایجاد ارتباط پویا و فعال باشید.

۹. نیازها

گاهی نیازهای مشتری تغییر می‌کند و ممکن است دیگر به خدمات شما نیاز نداشته باشد. نمی‌توانید او را از این تغییر نیاز منصرف کنید. شاید بتوانید خدماتی مطابق با اهداف و دیدگاه جدید او ارائه بدهید.

۱۰. رقابت

این حقیقت را بپذیرید شاید شما بهترین نباشید. شاید رقبایتان خدماتی با کیفیت بهتر یا قیمت کمتر ارائه می‌دهند. تلاش کنید دلیل روانی رفتن مشتری را تحلیل کنید. نقاط ضعفتان را برطرف کنید و مشتریان خود را راضی نگه دارید.

رفتن مشتریان در همه کسب و کارها پیش می‌آید ولی باید استراتژی خود را جهت حفظ مشتری بهبود دهید.

دیدگاهتان را بنویسید