جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراحل ساخت تبلیغات حرفه ای

مراحل ساخت تبلیغات حرفه ای

1.تحقیقات

بسیار مهم است که قبل از انجام هر تبلیغاتی درباره ی آن تحقیق کرد .اگر شما محصولی مشابه با محصول رقیبان خود دارید در گام اول باید راجع به کیفیت محصولات آنها،نحوه ی تبلیغاتشان و نقاط ضعف و قوتشان تحقیق کنید و در گام بعدی اطلاعاتی راجع به مشتریان احتمالی خود، رده ی سنی آنها،میزان علایقشان و احتملا علت خریدشان کسب کنید.

2.عنوان

مهم ترین بخش تبلیغ عنوان آن است و به جرأت می توان گفت اگر عنوان مطلب مناسب نباشد خواننده به هیچ وجه متن را نگاه نمی کند.عنوان نویسی نیز قوانین خاصی دارد که باید به مواردی چون واقعیت و اخبار، طرح یک موضوع بحث بر انگیز،استفاده از واژه چگونه،ساخت تصویر ذهنی،خطاب مستقیم،غافلگیری،طرح سوال، ایجاد نیاز نقل قول،ارائه تضمین اشاره کند که در اینجا برای دو مورد به اختصار مثالی آورده ایم.

1.عنوان به یک واقعیت یا خبر اشاره دارد مثلا استفاده از بانکداری الکترونیکی  در 12ماه اخیر 57 درصد افزایش داشته است.

2.عنوان، ایجاد یک نیاز کند مثلا 14 مواد غذایی که هر کسی برای سلامتی خود به آنها نیاز دارد.

همچنین برای یافتن عنوان مناسب می توان سوالاتی را از خود پرسید که به چند مورد اشاره می کنیم:

1.آیا از عناوین ابهام انگیز ،خنده دار و بامزه استفاده می کنید؟

2.آیا عنوان از واژه های قدرتمند استفاده می کند؟

3.آیا عنوان مشتری را مخاطب ساخته است یا بسیار کلی است؟

4.آیا شکل بندی عنوان مناسب است؟

5.آیا عنوان علایق شخصی خواننده را تحریک می کند؟

و… پاسخ به این دست از سوالات روش خوبی برای یافتن بهترنین عنوان است.

3.متن آگهی

متن بخشی از آگهی است که به اندازه عنوان ضروری به حساب نمی آید و در صورت لزوم میتوان بخش هایی از آن را حذف کرد.در این قسمت توصیه می شود از گفتن کلام بیهوده و مسائلی که مخاطب از آن آگاه است به شدت بپرهیزید زیرا مخاطب شما کاملا بی حوصله است و در ثانیه های اول اگر متن بعد از عنوان حرفی برای گفتن نداشته باشد آن را رها می کند پس مستقیم به اصل مطلب بروید.

4.نوشتن مزایای محصول (نکات کلیدی)

نکات کلیدی بخشی از تبلیغات است که بسیار مهم بوده و باعث بالا رفتن فروش می شود .نکته ی مهم این است که این نکات کلیدی باید در بخش مزایای محصول ذکر شوند( زیرا مشتری با خرید این محصول صاحب مزایای آن می شود)  و نه در مشخصات محصول زیرا مشخصات محصول چیز هایی است که محصول آن را داراست و  باعث افزایش فروش نمی شوند.مثلا اگر در تبلیغات یک آبمیوه نوشته شود حاوی عصاره جینسینگ این جز مشخصات محصول است اما اگر نوشته شود عصاره جینسینگ باعث  تقویت حافظه می شود بر مزیت آن تاکید کرده است.

یک سوال مهمی که مطرح می شود آن است که محل قرار گیری این نکات کلیدی کجاست؟

مناسب ترین محل، در زیر عنوان و یا قبل از قیمت محصول است.

5.ارائه ضمانت

ضمانت برای افراد حکم آرامش در هنگام خرید را دارد اگر مشتری را مطمئن کنید که از خرید خود ضرر نمیکند و به عنوان مثال اگر نتیجه بخش نبود کالا را پس می گیرید و مبلغ دریافتی را پس می دهید مشتری با اطمینان و رضایت بیشتری خرید خواهد کرد.

6.پیشنهاد فروش ویژه و منحصر به فرد

امروزه محصولاتی با کیفیت مناسب و قیمت پایین نیاز های مشتری را بر آورده نمی کنند، این خصوصیات را هر محصول دیگری می تواند داشته باشد باید به این موضوع اندیشید که چه فاکتورهایی باعث می شود مشتریان از میان محصولات مشابه محصولات شما را خریداری کنند؟قطعا یکی از این فاکتور ها پیشنهاد ویژه است.همه افراد برای خرید به نیاز و رفع مشکل خود فکر می کنند نه خصوصیات محصول شما پس باید با پیشنهاداتی از جمله صرفه جویی در وقت و هزینه و…و نشان دادن آن با اعداد و ارقام مشتریان را به سوی خود جذب کرد.

7.توجیه قیمت

همان طور که گفته شد مشتریان به فکر سود و رفع مشکل خود هستند .بنابراین این تصور اشتباه است که کاهش قیمت افزایش مشتریان را به همراه دارد.اگر قیمت را کاهش یا افزایش می دهید به دنبال قانع کردن مشتری باشید و به آنها ثابت کنید از خرید خود چقدر سود می برند.این کار می تواند با مقایسه قیمت با قیمت های قبلی و یا با قیمت های سایر رقبا باشد.

8.جایزه

جایزه برای همه افراد نام آشنا و خوشایند است.در تجارت خود سعی کنید در بازه ی زمانی خاص برای مشتریانی که از زمانی خاص مراجعه می کنند هدیه ای در نظر بگیرید حتی شاید بالاتر از ارزش محصول خریداری شده.این کار مشتریان را تشویق به خرید بیشتر می کند.دادن تخفیف در شرایطی که رقبا قیمت هایی یکسان و با اختلاف کم از یکدیگر دارند محرک خوبی به حساب می آید.

9.توصیه مشتریان

بسیاری از صاحبان مشاغل به این موضوع اهمیتی نمیدهند اما یکی از راه های بسیار هوشمندانه برای ایجاد تغییر و یا گنجاندن ایده های جدید در تبلیغات استفاده از توصیه مشتریان است.اگر مردم رضایت چند نفر از مشتریان شما را بشنوند تاثیر بسیار بالایی بر مخاطب شما  خواهد گذاشت تا اینکه خود شما زمان زیادی برای این کار صرف کنید..قاعدتا ذکر نکته ای از یک مشتری راضی بسیار بهتر از تبلیغات با سر و صدای زیاد است.شما میتوانید چندین توصیه را در تبلیغات خود جای دهید فقط دقت داشته باشید که این توصیه ها باید مواردی را مطرح کنند که سود مشتری در آنها نهفته است.

10.ارائه پیشنهاد

گاهی اوقات صاحبان مشاغل بر این باور اند که باید تبلیغاتی انجام دهیم و شماره تماسی ذکر کنیم و مشتریان تماس خواهند گرفت اما این طور نیست.هیج کس علاقه ای به تماس گرفتن به یک غریبه و خرید محصول از او را ندارد مگر اینکه شما پیشنهاداتی داشته باشید و اعتماد مشتری را جلب کنید و از او بخواهید تا در صورت تمایل و اطلاعات بیشتر تماس حاصل کند.دقت داشته باشید که ذکر توضیحات تا جای لازم است که مشتری را از گمراهی و سرگردانی بیرون آورد.

آخرین نکته که ذکر آن خالی از لطف نیست استفاده از تصاویر است.از عکس ها تا حد امکان بهره ببرید زیرا بسیار گویاتر از کلام است و در ذهن مخاطب مینشیند.

دیدگاهتان را بنویسید