جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاکتیک های مذاکره قیمت

تاکتیک های مذاکره قیمت

دو نوع مذاکره وجود دارد: مذاکره یک دفعه ای کوتاه مدت و مذاکره کاری بلند مدت در مذاکره کوتاه مدت باید بتوانید در مذاکره ایی که هستید بهترین قیمت و شرایط را بدست آورید . بدون توجه به اینکه این شخص را دوباره می بینید یا با او کار می کنید.

مجموعه ای از تاکتیک های مذاکره قیمت در هر نوع مذاکره وجود دارد که برای رسیدن به قیمت یا نتیجه بهتر در خرید و فروش می توانید استفاده کنید.

تاکتیک ۱. امتناع

در این تاکتیک طرف مقابلتان یک قیمتی را به شما پیشنهاد می دهد شما بدون توجه به قیمت آن را رد کنید و خودتان را ناراحت نشان دهید گاهی فقط رد یک قیمت باعث می شود طرف مقابل قیمت خرید را پایین تر یا قیمت فروش بالاتر به شما بدهد.

تاکتیک ۲. پرسش

با پرسیدن بعضی از پرسش ها می توانید قیمت را پایین بیاورید در غیر این صورت پیشنهاد دیگری به شما می دهد.

پرسش هایی مانند: «آیا این بهترین قیمتی است که می توانید بدهید؟»، «نمی توانید قیمت بهتری بدهید؟» و همچنین می توانید بپرسید، «اگر امروز تصمیم بگیرم، بهترین قیمتی که به من خواهید داد چند است؟» این پرسش ها باعث می شود ترس از دست دادن معامله را در فروشنده بیدار می کند.

تاکتیک ۳. ادعا

گاهی با یک ادعا  اما  با لحنی دوستانه می توانید قیمت کالا را پایین تر بیاورید.

برای مثال: قیمت یک کالا خاص به شما می دهند، فوراً بگویید «می توانم ارزان ترش را جای دیگری پیدا کنم.»

تاکتیک ۴. بی ارزش کردن قیمت

وقتی شما می خواهید کالایی را نقد خریداری کنید اگر قیمت آن را فوراً تا حد زیادی پایین تر اعلام کنید متوجه می شوید که فروشنده مایل است  کار را به شما بفروشد.

سه دلیل رغبت فروشنده برای معامله

  1. کاهش هزینه های انبارداری
  2. عدم پرداخت هر نوع هزینه بازرگانی برای کارت اعنباری
  3. احساس «خشنودی سریع»

تاکتیک ۵. بیشتر خواهی

در این تاکتیک وقتی می خواهید کالا یا حتی خانه یا اتومبیل خریداری کنید طوری وانمود کنید که معامله صورت گرفته است بعد از آن طرفتون تقاضای بیشتری داشته باشید.

درس هایی از خرید خانه

شما می توانید خانه ای را با تمام امکاناتش مانند؛ مبلمان و پرده ها به قیمت واقعی تنها خود خانه بخرید برای این کار پس از اینکه بر سر قیمت خانه و تاریخ تحویل توافق کردید می توانید از فروشنده بخواهید امکانات را نیز در قیمت پیشنهادی لحاظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید