جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به تعویق انداختن درمان دارد

به تعویق انداختن درمان دارد

برای دست برداشتن از متوقف کردن زندگی به ۷ گام نیاز دارید

انسان‌های کمال‌گرا مدام کارها را پشت گوش می‌اندازند چون برای زندگی خود استانداردهای غیرممکن در نظر می‌گیرند. کسانی هستند که اهداف و رویاهای بزرگی دارند ولی طرحی برای دستیابی به آن‌ها ندارند. پرسش این است: به چه دلیل مردم کارهایشان را به تعویق می‌اندازند؟

تاخیر ماهیت مخربی دارد

جفری کمبز، با راهنمایی‌های مفید و عملی خود طبق گونه‌های شخصیتی افراد راهکارهایی برای افرادی که کارهای خود را به تعویق می‌اندازند دارد. به تعویق انداختن به معنی کنار گذاشتن چیزی تا فردا است. فردایی هرگز نمی‌رسد. در مرحله نخست برای درمان این مشکل، باید به طور ریشه‌ای بفهمید که چرا شما یا کارمندتان یا شخصی که این مشکل را دارد،‌ از زیر مسئولیت‌ها فرار می‌کنید. در این مورد باید بر روی دلایل احساسی و نگرشی که به آن دارید بپردازید. افراد برای کاهش وزن بی‌توجه به دلایل پرخوری، فقط بر تاکتیک‌های کم کردن وزن تمرکز می‌کنند.

مغز چپ چگونه مدیریت می‌کند

انجام ندادن کارها باعث تنش، عصبانیت و مشکلات سلامتی زیادی می‌شود. مغز با ترشح مواد اعتیادآور به این تنش‌ها و دردها واکنش شیمیایی نشان می‌دهد و به دلیل ترشح آدرنالین، به تعویق انداختن به عادت تبدیل می‌گردد. مغز چپ کنترل‌کننده بسیار قدرتمندی است و می‌تواند کمکتان کند استرس خود را کم کنید. با تکرار جملات تاکیدی مانند من توانمند هستم احساس خوبی خواهید داشت. وقتی احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید کمتر کارها را به تعویق می‌اندازید.

با زمان هماهنگ باشید

مدیریت زمان بسیار مشکل است ولی می‌توانید هیجانات و نحوه‌ی برخورد خود با زمان را مدیریت کنید. در لحظه زندگی کردن بسیار مهم است و باعث می‌شود با اتفاقاتی که شاید بعدها برایتان پیش بیاید زندگی خود را متوقف نکنید.

از اهداف کوچک شروع کنید.

یکی از دلایل به تعویق انداختن، قرار دادن اهداف غیرواقعی و ترسناک است. چون هدف بسیار بزرگ است گامی برای رسیدن به آن برداشته نمی‌شود و کار مهمی انجام نمی‌شود. اهداف کوچک انتخاب کنید آن‌ها را یادداشت کنید و انجامشان بدهید. در اینصورت می‌توانید ذهن و اهداف خود را سازماندهی نمایید.

پاداش‌ها را فراموش نکنید

تمجید، ترفیع،‌ تقدیر و تشکر و فرصت پیوستن به یک گروه کاری پاداش‌هایی هستند که افراد با دریافتشان احساس خوبی دارند و انگیزه می‌گیرند که از به تعویق انداختن کارها و مسئولیت‌ها دوری کنند. با فکر کردن به پاداش‌ها و فرصت‌هایی که برایتان پیش می‌آید، بر انجام کارها تمرکز خواهید کرد.

در ارزیابی خودتان مهارت داشته باشید

آیا می‌دانید که هستید و به چه دلیل کاری را انجام می‌دهید یا انجام نمی‌دهید؟ بی‌طرف خودتان را قضاوت کنید و با خودتان روراست باشید که به چه دلایلی به اهدافتان نمی‌رسید. بفهمید چه هیجانات و نگرش‌های شخصی شما را تحریک به تعویق انداختن کارها می‌کنند. با خود روراست باشید.

دیدگاهتان را بنویسید