جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با این ۱۰ عادت روزانه، میلیونر می‌شوید!

با این ۱۰ عادت روزانه، میلیونر می‌شوید!

       نظم هزینه‌ای است که فردی که می‌خواهد رئیس شود باید بپردازد. فرد منظم مشتاق کار است و قادر است برای موفقیت‌های طولانی، لذت‌های کوتاه را فدا کند. داشتن عادات روزانه موجب منظم بودن می‌شود. عادات قدرتمند می‌توانند مسیر زندگی را دگرگون کنند. می‌توانند شما را بسازند یا نابودتان کنند. عادت‌ها، شما را به کدام سو هدایت میکنند؟!

مردم معمولا از من می‌پرسند: «عادات روزانه‌ات چیست؟ » خبر خوب این است که شما همین حالا پاسخ سوالات‌تان را دریافت میکنید. در اینجا به 10 عادتی اشاره میکنم که شما را میلیونر خواهد‌کرد.

۱. مطالعه

موضوع دارای اهمیت این است که هرگز یادگیری را رها نکنید. یادگیری من شامل خواندن لغت‌نامه و کتاب، تماشای فیلم‌های آموزنده، خواندن و جواب دادن نظرات مردم در شبکه‌های اجتماعی، گفتگو با اساتید و غیره است. در یادگیری، خواندن کتاب از همه مهم­تر است. بدون استثناء هر روز سراغ کتاب‌هایم میروم و در ایده‌های  جدید غوطه ور میشوم. توماس کارلایل جمله زیبایی دارد : ” کتابخانه بهترین دانشگاه دنیا است. “

۲. تعیین هدف

هر روز اهدافی برای یک روز خود، یک ماه، یک سال و حتی یک دهه تعیین کنید. این فرایند باعث میشود بزرگ‌تر فکر کنید و بر مشکلات‌تان غلبه کنید. فرض کنید هدفتان این است که تا 10 سال آینده زندگی مجللی داشته باشید. فهرستی از ایدههای مطابق با آن تهیه کنید که از فکر کردن درباره آن هیجان‌زده می‌شوید. برای مثال ایده‌هایی مانند داشتن جت شخصی، خانه 10 خوابه، آشپز خصوصی و … .

اگر بشود تصور کرد، می‌توان انجامش داد.

۳. برنامه‌ریزی

می‌توانید اهداف بسباری برای خود داشته باشید. ولی لزوم دست‌یابی به آنها داشتن برنامه است. نخست باید آن اهداف را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. در این صورت قابل دسترس‌تر خواهند بود. سپس گام‌هایی عملی تعریف کنید و به آنها متعهد بمانید. برنامه‌ریزی داشته باشید و روی برنامه‌تان کار کنید.

۴. شبکه‌سازی

برای شبکه‌سازی پایدار باید تولیدکننده باشید نه مصرف‌کننده; به شکلی پویا و نه منفعل شبکه‌سازی کنید. یعنی منتظر ارتباط از سوی دیگران نباشید. خودتان از روشهای مختلف، به دیگران دسترسی پیدا کنید. می‌توانید از سیستم خاصی به نام «قانون 10» استفاده نمایید. هر روز 10 پیام بفرستید، 10 تماس تلفنی داشته باشید و … . اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی،  عالی‌ترین شکل ممکن است.

۵. یادداشت‌برداری

همه ما به زمانی برای تفکر موثر نیاز داریم. داستان‌ها، ایده‌ها، درس‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌ها را یادداشت کنید. این کار باعث می‌شود یادداشت کردن باعث می‌شود کارهای روزانه را بررسی و تحلیل کنید. آبراهام لینکلن         می‌گوید: «ساعات کار مهم نیست، کاری که در این ساعات می‌کنید اهمیت دارد. »

۶. ورزش

داشتن بهترین توان فیزیکی، یکی از الزامات رسیدن به موفقیت است. با ورزش می‌توانید بدن و ذهنی آماده داشته باشید. احساس تنفس راحت بعد از ورزش بسیار لذت‌بخش است. ورزش احساس قدرت فوق‌العاده ای به شما می‌دهد، به‌طوریکه قبل از پایان روز همه کارها را تمام می‌کنید.

۷. استراحت                                                                                                              

افراد قدرتمند، بخش زیادی از توانشان را از استراحت به دست میآورند. چون روش آن را می‌دانند. وقتی بیش از حد خسته هستید یا استرس دارید، تمرکز و کنترل خود را از دست می‌دهید. در هر بازه زمانی مدت کوتاهی استراحت کنید. غذایی عالی درست کنید. قدم بزنید. موسیقی گوش دهید یا با عزیزان‌تان صحبت نمایید. بدترین عامل نابودکننده تخیلات و رویاها، نگرانی است.

۸. تایید

انسان به طور میانگین،  12 هزار بار در روز با خودش صحبت می‌کند.  افراد موفق و ناموفق حرف‌های متفاوتی به خودشان می‌گویند. آنچه به خود می‌گویید، مثبت یا منفی، تا حد زیادی زندگی‌تان را تغییر میدهد. هر شب احساسات خوبی که درباره خودتان دارید را روی چند کارت بنویسید.

۹. ارتقای مهارت

همه ما استعدادهایی داریم که باید روی آنها کار کنیم. استاد شدن به سال‌ها زمان نیاز دارد، ولی اگر میخواهید در کار خود بهترین باشید، تنها رقیب شما خودتان هستید. تی هاروِکِر در جایی گفته است « هر مهارتی ابتدا مصیبت بوده است».

۱۰. ایجاد گروه هم‌فکر

افراد موفق یاد گرفته‌اند ارتباطات موثر در زندگی خود ایجاد کنند، به‌طوریکه نزدیکان‌شان آنها را از نظر ذهنی، روانی و احساسی حمایت کنند. یک نفر روی صحنه آواز می‌خواند ولی افراد پشت‌صحنه را نباید ندیده گرفت. گروه هم‌فکر بدون تلاش شکل نمی‌گیرد. برای انتخاب افراد مناسب، به زمان نیاز دارید. اگر آگاهی و دانش لازم درباره کارتان داشته باشید، با گذر زمان تیم‌تان بهترین نتایج را کسب می‌کند که می‌توانید بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌رو را از میان بردارید.  

به‌دست آوردن  این عادت‌ها نیازمند نظم فراوان است. هنگامی که  به دنبال اصلاح و بهترشدن باشید،  موفقیت‌های بزرگ از آنِ شماست!

دیدگاهتان را بنویسید