جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازاریابی به یاد ماندنی

بازاریابی به یاد ماندنی

چرا همه چیز در بازاریابی تغییر کرده است و باید با آن چه کار کنیم

خلاصه مطالب

• اینترنت باعث تحولی در اطلاعات شد و روش های سنتی بازاریابی را منسوخ کرد.

• اکنون مصرف کنندگان به سادگی به اطلاعات بسیاری دسترسی دارند.

• برای جلب توجه مشتریان، ارزش ایجاد کنید و به منبع قابل اعتماد اطلاعات تبدیل شوید.

• از ابزار استراتژیک نقشه های مشکلات برای مشخص کردن مسائلی استفاده کنید که برای مشتریانتان مهم است.

• قطعا می خواهید مردم ارزش زیادی برای تجربیات حاصل از محصولات و خدمات شما قائل شوند.

• با شراکت، ایجاد رضایت، جایگاه سازی و پیشنهاد فروش احساسی مشارکت مشتریان

را افزایش دهید.

• کسب وکارها باید در مکالمات آنلاین مشتریان خود شرکت کنند.

• با ارائه درخواست برای دریافت «مطالب تهیه شده توسط کاربران تعامل با مشتریان را

تقویت کنید.

• در عصرشخصی سازی، شرکت ها باید نیازهای تک تک مشتریان را برآورده کنند.

آنچه در این چکیده می آموزید:

  1.  اینترنت و شبکه های اجتماعی چگونه بازاریابی را متحول کرد ه اند؟
  2.  اصول بازاریابی به یاد ماندنی به چه صورت است؟
  3. چرا خلق ارزش  و مشارکت مشتریان برای تلاش های بازاریابی شما امری بسیار مهم تلقی می شود؟

کسب و کار مانند همیشه؟ نه، هرگز!

از زمان ظهور اینترنت، تا به حال انقلابی نوین در عصر ارتباطات بوجود آمده است.

روش های تعامل با مشتریان، هدایت کسب وکار و بازاریابی محصولات و خدمات بسیار

تغییر کرده است. بستر وب امکان ارتباط بسیاری را فراهم آورده است. شرکت هایی که

زودتر از دیگران با این تکنولوژی آشنا شدند، بدون توجه به معروف بودن برندشان، از آن هایی که نتوانستند چنین کاری انجام دهند، سبقت گرفتند.

فریاد زدن

در دو دهه اخیر، دسترسی به اطلاعات و همچنین گزینه های در دسترس مشتریان در حوزه همه محصولات و خدمات رو به افزایش است. امروزه مردم می توانند اطلاعاتی که نیازمند به آن هستند را با یک کلیک پیدا کنند. دیگر جغرافیا، زمان، روز و دسترسی، عوامل محدو دکننده دست یابی به محصولات و خدمات یا گزینه ها نیستند. این

تبلیغاتی که بادقت آماده  شده اند ، اثری همانند اثرات قبلی خود ندارند. افراد مطالب مد نظر خود را در شبکه های اجتماعی ازطریق تحقیقات در اینترنت به دست می آورند. با فریاد زدن نمی توانید مشتریان  را جذب کنید، آن ها در گزینش خود شما را انتخاب خواهند کرد.

قیف وارونه

اساس بازاریابی سنتی رویکرد قیفی است. هدف از آن اعلام پیامی با صدای بلند به هر تعداد ممکن  از افراد از طریق دامنه ای از رسانه های تبلیغاتی بود. تبلیغ کننده تا زمانی یک آگهی را موفق می دانست که هزینه هایش را فراهم کرده باشد. قیف فقط زمانی اثر بسزایی داشت  که مصر ف کنندگان دسترسی محدودی به اطلاعات  داشتند. اما دسترسی به مشتریان با این روش،ارزشی  برای مشتریان ایجاد نمی کرد. ایده انتقال ارزش برای بازاریابان جدید نیست. وقتی چیزی ارزشمند به مصرف کنندگان  ارائه می دهید، آن ها زمان خود را در اختیارتان قرار می دهند .برای مشخص کردن ارزش محصولاتتان،

همیشه از خود این سوال را بپرسید: اگر جای مشتری بودم ، آیا زمان خود را برای چنین موردی می گذاشتم؟  در عصر حاضر رقابت برای جلب توجه مشتریان بسیار شدید است.

اگر محصولات  و  خدمات ارزشی شما شناخته شوند، امکان بهتری برای کسب درآمد از آن ها دارید. مدل جدید بازاریابی بازگشت مشارکت ، از رویکرد سنتی بازگشت سرمایه  سبقت گرفته است. اکنون، بازاریابی به یاد ماندنی قیف را وارونه کرده است.

در مکان های مجازی مورد بازدید افراد مثل وب سایت ها، وبلاگ ها، فیس بوک، یوتیوب و مشابه آ نها به مردم دسترسی پیدا کنید.

نقاط مشارکت مشتری را در هر یک از 4 حوزه زیر بسازید:

شراکت: برای بهبود تجارب مشتریان ، ائتلاف هایی دوجانبه با کسب وکارهای دیگر شکل دهید.

محتوا: از طریق کانال های مختلف مانند وب سایت و یوتیوب مطالبی مرتبط، جذاب تهیه کنید.

جایگاه در بازار: به متخصص و مشاوری معتبر و کار آمد در بازار خود تبدیل شوید.

پیشنهاد فروش احساسی : احساسات ایجاد شده از محصولات و خدمات خود را مشخص کنید. آیا شکلات می فروشید، یا در قالب شکلات تجمل می فروشید ؟

اکثریت ناطق

اکنون واژه اکثریت خاموش معنای کمرنگی پیدا کرده، زیرا اکثر مردم برای به اشتراک گذاشتن نظرات و عقایدشان تریبونی دراختیار دارند.

شرکت های پیشرو با دقت و بررسی  به مکالمات مردم در شبکه های اجتماعی درباره محصولات و خدماتشان گوش می کنند. مشتریان آن ها به شرکای کسب وکار یا گاهی اوقات  به همفکران و دوستان آنها تبدیل می شوند. برای مثال، شرکت لگو وب سایتی با عنوان طرح از من  ایجاد کرد که کاربران را تشویق به طراحی برای لگو کرد که تعدادی از این طر حها توسط لگو تولید و فروخته شد.

ثروت فراوان

هنگامی که رقبای یک کسب وکار به تعداد انگشتان دست باشند، رازهای نوآوری، منابع و بازاریابی محصول پنهان می ماند. امروزه مشتریان تقریبا هرآنچه که می خواهند را به صورت آنلاین پیدا می کنند. در عصر حاضر شرکت ها باید نیازهای هر فردی را برآورده کنند و در واقع برای مشتریان خود شخصی سازی کنند. برای مثال، اگر مردم

بخواهند تنها یک آهنگ از یک آلبوم موسیقی رابشنوند، برای خرید کل سی دی هزینه نمی کنند.

درباره نویسنده

گرانت لباف نویسنده کتاب پرفروش فروش درمانی

دیدگاهتان را بنویسید